Ağız Ve Diş Sağlığı Hizmeti Sunulan Özel Sağlık Kuruluşları Hakkında Yönetmelikte Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik

MADDE 1- 6/10/2022 tarihli ve 31975 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Ağız ve Diş Sağlığı Hizmeti Sunulan Özel Sağlık Kuruluşları Hakkında Yönetmeliğin 6 ncı maddesinin ikinci ve üçüncü fıkralarının ikinci cümleleri sırasıyla aşağıdaki şekilde yeniden düzenlenmiştir.

“Ancak merkezin toplam kapalı kullanım alanı beş yüz metrekareden küçük olamaz, beş diş ünitinin üzerine ilave edilecek her bir diş üniti için kapalı kullanım alanına en az yirmi beş metrekare ilave edilir.”

“Ancak hastanenin toplam kapalı kullanım alanı bin metrekareden küçük olamaz, on beş diş ünitinin üzerine ilave edilecek her bir diş üniti için kapalı kullanım alanına en az yirmi beş metrekare ilave edilir.”

MADDE 2- Aynı Yönetmeliğin 10 uncu maddesinin birinci fıkrasının (a) ve (b) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“a) 8 inci maddede belirtilen standartlarda en az asgari diş hekimi sayısı kadar muayene odası bulunur.

b) Beş diş üniti için toplamda en az elli metrekare büyüklüğünde hasta bekleme salonu bulunur. Beş diş ünitinin üzerine ilave edilecek her bir diş üniti için bekleme salonuna beş metrekare ilave edilir. Orta koridor bekleme amaçlı kullanılacak ise genişliği en az üç metre olur.”

MADDE 3- Aynı Yönetmeliğin 11 inci maddesinin birinci fıkrasının (a) ve (b) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“a) 8 inci maddede belirtilen standartlarda en az asgari diş hekimi sayısı kadar muayene odası bulunur.

b) On beş diş üniti için toplamda en az yüz otuz metrekare büyüklüğünde hasta bekleme salonu bulunur. On beş diş ünitinin üzerine ilave edilecek her bir diş üniti için bekleme salonuna beş metrekare ilave edilir. Orta koridor bekleme amaçlı kullanılacak ise genişliği asgari üç metre olur.”

MADDE 4- Aynı Yönetmeliğin 13 üncü maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde yeniden düzenlenmiştir.

“(2) Müdürlük tarafından başvuru evraklarında eksiklik ve uygunsuzluk bulunmadığının tespiti halinde, oluşturulacak ruhsatlandırma komisyonu tarafından, başvuru tarihinden itibaren en geç on beş iş günü içerisinde Ek-10/a, Ek-10/b, Ek-10/c ve Ek-10/d’de yer alan ilgilisine göre sağlık kuruluşu için düzenlenen denetim, sorgu ve idari yaptırım formuna uygun şekilde yerinde inceleme yapılır.”

“(3) Müdürlük tarafından oluşturulacak ruhsatlandırma komisyonu aşağıdaki şartları sağlar:

a) Muayenehane ve poliklinik için biri meslek odası temsilcisi olmak üzere asgari iki diş hekiminin bulunduğu en az üç kişiden oluşur. İhtiyaç duyulması halinde, iş sağlığı ve güvenliği uzmanı, mimar, inşaat, makine veya elektrik mühendisi veya diğer teknik personel ruhsatlandırma komisyonuna dahil edilebilir.

b) Merkez ve hastane için biri meslek odası temsilcisi olmak üzere en az iki diş hekimi, bir iş sağlığı ve güvenliği uzmanı, bir mimar veya inşaat mühendisi ile bir sağlık meslek mensubu olmak üzere en az beş kişiden oluşur. İhtiyaç duyulması halinde makine veya elektrik mühendisi veya bu alanlardaki diğer teknik personel ruhsatlandırma komisyonuna dahil edilebilir.

c) Ruhsatlandırma komisyonu üye sayısının artırıldığı durumlarda toplam üye sayısının tek sayıdan oluşması sağlanır.”

MADDE 5- Aynı Yönetmeliğin 18 inci maddesinin beşinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“(5) Sağlık kuruluşunda çalışan diş hekimi, 1219 sayılı Kanunun 12 nci maddesine uygun olmak kaydıyla bulunduğu ildeki iki ayrı özel sağlık kuruluşunda çalışabilir. İki ayrı özel sağlık kuruluşunda çalışan diş hekimi, yalnızca bir özel sağlık kuruluşunun asgari personel sayısına esas alınır.”

MADDE 6- Aynı Yönetmeliğin 19 uncu maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.

“(11) Sağlık kuruluşunda muayene ve tedavi edilen bütün hastalar için ilgili mevzuata göre satış fişi veya fatura düzenlenmesi zorunludur. Satış fişi veya fatura ekinde hastaya sunulan sağlık hizmetinin ayrıntılı dökümünü ve birim fiyatlarını gösteren belge düzenlenir.”

MADDE 7- Aynı Yönetmeliğin geçici 1 inci maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı maddenin ikinci fıkrası yürürlükten kaldırılmıştır.

“(1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce ruhsatlandırılmış sağlık kuruluşları fiziki gereklilikler, tıbbi donanım ve personel standartları bakımından ruhsatlandırıldığı tarihte yürürlükte olan yönetmelik hükümlerine tabidir.”

MADDE 8- Aynı Yönetmeliğin Ek-1, Ek-2, Ek-10/a, Ek-10/b, Ek-10/c ve Ek-10/d’si ekteki şekilde değiştirilmiştir.

MADDE 9- Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 10- Bu Yönetmelik hükümlerini Sağlık Bakanı yürütür.

 Ekleri için tıklayınız.


Ek-1
ÖN İZİN BAŞVURUSU İÇİN GEREKLİ BELGELER
1) Sağlık kuruluşu açabilecek kişi tarafından verilen; sağlık kuruluşunun türü, adı,
adresi, diş üniti sayısı, varsa; genel anestezi müdahale ünitesi, gözlem yatağı sayısı, diş protez laboratuvarı, dental radyoloji birimi veya ünitesine ilişkin bilgileri ile sağlık kuruluşunu açacak kişinin adı soyadı veya ticari unvanını içeren talep dilekçesi.
2) Sağlık kuruluşu açmak isteyen şirket için;
a) Şirket ortaklarını gösterir ticaret sicili gazetesinin aslı veya onaylı sureti.
b) Şirket ortaklarından diş hekimi olanların diplomalarının, varsa uzmanlık belgelerinin onaylı suretleri.
3) Müstakil binalarda;
a) Poliklinik için 1/100 veya 1/50 ölçekli yetkili mimar onaylı yerleşim planı.
b) Merkez ve hastane için sağlık kuruluşunun yerleşiminin gösterildiği arsa bilgilerini içeren anted, 1/500 veya 1/200 ölçekli vaziyet planı, 1/100 veya 1/50 ölçekli tüm kat planlan, bir tanesi ameliyathaneden geçen en az iki kesit, tüm cephe görünüşleri, çatı planı ve yetkili mimar onaylı tam takım mimari proje.
4) Müstakil olmayan binalarda;
a) Poliklinik için 1/100 veya 1/50 ölçekli yetkili mimar onaylı yerleşim planı.
b)Merkez ve hastane için sağlık kuruluşunun bulunduğu blok veya kata ait, tüm alanların ne amaçla kullanılacağını gösterir, yetkili mimar onaylı 1/100 veya 1/50 ölçekli mimari planlan.
5) Mevcut binalarda açılacak sağlık kuruluşları için binanın yapı kullanma izin belgesinin ilgili belediye tarafından onaylı sureti.
6) Mevcut binalarda açılacak sağlık kuruluşları için 18/3/2018 tarihli ve 30364 mükerrer sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türkiye Bina Deprem Yönetmeliğinin yürürlüğe girdiği 1/1/2019 tarihinden önce yapı kullanma izin belgesi düzenlenmiş binalar ile yapı kayıt belgeli binalar için deprem dayanıklılık raporu.
7) Merkez ve hastaneler için gürültü, hava ve su kirliliğine maruz olmadığının; insan sağlığını olumsuz yönde etkileyecek endüstriyel kuruluşlar ile gayrisıhhi müesseselerden uzak olduğunun valilik tarafından yetkilendirilmiş merci raporu.
8) Hastaneler için yukarıda sayılanlara ek olarak ulaşım şartlan, ulaşım noktalan açısından uygun ve ulaşılabilir olduğunun yetkili kurum tarafından belgelenmesi. ,


Ek-2
RUHSAT BAŞVURUSU İÇİN GEREKLİ BELGELER
1) Poliklinikler için müdürlük, merkez ve hastaneler için Bakanlık tarafından düzenlenmiş ön izin belgesi.
2) Sağlık kuruluşu sahibine/sahipliğine ait vergi levhası.
3) Yeni inşa edilmiş binalar için yapı kullanma izin belgesinin ilgili belediye tarafından onaylı sureti. (Mevcut binalarda kurulacak sağlık kuruluşları için bu belge ön izin aşamasında istenir).
4) Binanın ilgili kısmı için yangına karşı gereken tedbirlerin alındığına ilişkin ilgili
mevzuata göre yetkili mercilerden alınmış belge (Müşterek muayenehane faaliyeti gösterilen mahaller için tek bir hekim tarafından alınması yeterlidir.).
5) Sağlık kuruluşunda bulunması zorunlu tıbbi cihaz ve malzemelerin, ön izin sahibi
tarafından onaylanmış listesi.
6) Tıbbi Atıkların Kontrolü Yönetmeliğine göre yapılmış sözleşme.
7) Röntgen cihazlarına ait Nükleer Düzenleme Kurumundan alınmış lisans belgesi.
8) Muayenehaneler için ilave olarak;
a) Muayenehane açmak isteyen kişi tarafından verilen; adresi, diş üniti sayısı, varsa dental radyoloji birimi veya ünitesine ilişkin bilgileri içeren talep dilekçesi.
b) Muayenehane açmak isteyen kişinin diş hekimliği diplomasının, varsa uzmanlık belgesinin onaylı sureti.
c) 1/100 veya 1/50 ölçekli yetkili mimar onaylı yerleşim planı.
ç) Binanın yapı kullanma izin belgesinin ilgili belediye tarafından onaylı sureti.
d) Yapı kayıt belgeli binalar için deprem dayanıklılık raporu.”